Ingen ny app i år.

d3ce653a-6c1f-4ea3-a859-fd0ac0926e3c.pngIbland blir det helt enkelt inte som man tänkt sig. Vår plan var att lansera en ny festivalapp i mitten av maj. Men eftersom det nu har visat sig att allt med appen inte har fallit på plats som det skulle, har vi valt att avvakta med lanseringen. Det innebär att den befintliga appen kommer att vara aktiv även under årets festival. Med andra ord; ni som har väntat med att göra era spelscheman kan alltså sätta igång med det nu, i befintlig app. Självklart jobbar vi - med nya tag - vidare med en ny app efter genomförandet av årets festival. Vi ber om ursäkt för strulet och hoppas på er förståelse!

Rose Tattoo, Body Count, Turbonegro m.fl klara! Vi kan idag presentera ytterligare 7 band: ROSE TATTOO, BODY COUNT, TURBONEGRO, SLADE, SKINDRED, THE DARK ELEMENT OCH BERNIE TORMÉ. Rose Tattoo är förmodligen det hårda, australiska rockband som näst efter AC/DC har lyckats bäst utanför hemlandet. Ändå är de sällan i Europa och ännu mer sällan i Sverige, men i sommar är det äntligen dags för Angry Anderson och hans mannar att riva av klassiker som ''Nice boys'' och ''Rock'n'roll outlaw'' på Sweden Rock Festival igen! När hip hop-legendaren och skådespelaren Ice-T bildade metalbandet Body Count var många skeptiska, men det självbetitlade debutalbumet från 1992 blev något av en sensation...
Publicerad 22 november 2017 kl 09:29
Paus för bandtävlingen Just nu får vi många frågor om den årliga bandtävlingen där vinsten är en speltid på Sweden Rock Festival, så därför tänkte vi berätta att vi tar en lite paus med denna tävling inför nästa år. Istället kommer vår bandbokningsgrupp att plocka ut fyra nya och lovande band som får chansen att spela på Sweden Rock. Tre av banden är redan presenterade; Junkyard Drive , The New Roses och Three Dead Fingers , medan ett återstår att utannonsera framöver. Alla tävlingssugna band där ute kan vi trösta med att det inte alls är omöjligt att bandtävlingen återvänder till festivalen 2019.
Publicerad 21 november 2017 kl 15:08
Three Dead Fingers till Sweden Rock Festival Att många av hårdrockens största namn har hängt med ett tag är välkänt och därför är det alltid kul när det dyker upp yngre förmågor som vill förvalta genrens arv. Medlemmarna i Three Dead Fingers från Västerås är i 12-13-årsåldern (!) men har redan hunnit slipa på sitt sound i ett par år och när vi hörde dem kände vi att vi bara var tvungna att ge dem en chans! Kvartetten blandar friskt mellan både metalgenrer och tempon och växlar mellan ren sång och growls. Några av förebilderna är Sepultura och Slipknot och Three Dead Fingers har redan hunnit medverka på...
Publicerad 17 november 2017 kl 22:37
Ytterligare 26 band klara JUDAS PRIEST, HELLOWEEN, STONE SOUR, KREATOR, TARJA, VIXEN, PRETTY MAIDS, DOC HOLLIDAY, PRIMORDIAL, JOE LYNN TURNER, SUFFOCATION, NAZARETH, ROTTING CHRIST, POP EVIL, NOCTURNAL RITES, THE 69 EYES, CYHRA, BULLET, THE MICK CLARKE BAND, PIST.ON, F.K.Ü., CIRCUS MAXIMUS, THE QUILL, LUGNET, THE NEW ROSES OCH JUNKYARD DRIVE. Efter utannonseringarna av Iron Maiden, Ozzy Osbourne och Heavy Load kan vi idag presentera ytterligare 26 akter till sommarens festival. Judas Priest ligger alltid högt upp på våra besökares önskelistor och har gjort flera bejublade konserter på Sweden Rock sedan de återföreningsturnén 2004. Nu återvänder heavy metalpionjärerna med ett nytt album i bagaget. Helloween har...
Publicerad 15 november 2017 kl 08:51
Iron Maiden till Sweden Rock Festival! ''De är för stora och dyra för att spela på Sweden Rock Festival.'' Så har vi många gånger beskrivit Iron Maiden när våra gäster har efterfrågat dem. Och det gäller egentligen fortfarande, men tillsammans med våra kollegor på Live Nation har vi nu hittat ett upplägg som har gjort det omöjliga möjligt. Vi är oerhört stolta och glada över att idag kunna presentera den största bokningen i festivalens historia: Iron Maiden spelar på Sweden Rock i sommar! Iron Maiden, som är ett av världens absolut största hårdrocksband och dessutom har en av sina bästa marknader i Sverige, ger sig i sommar...
Publicerad 13 november 2017 kl 10:08
Ozzy Osbourne till Sweden Rock Festival Han är en av hårdrockens största legendarer och har som ingen annan lyckats bli superstjärna dubbelt upp: som frontman i Black Sabbath var Ozzy Osbourne med om att rita om rockmusikens karta för alltid och som soloartist har han sedan 1980 utgivit tio album fullmatade med ytterligare en mängd klassiker. Nyligen avslutade Black Sabbath karriären och nu är det dags för Ozzy Osbourne att göra detsamma. Det enda svenska stoppet på vad som sägs vara hans avskedsturné blir på Sweden Rock Festival 2018! Zakk Wylde tillbaka på gitarr Utöver sin egen briljans är Ozzy känd för att ha haft ett gäng...
Publicerad 6 november 2017 kl 08:54
2017 års app stängd Nu är Sweden Rock-appen för 2017 stängd och bortplockad från Appstore och Google Play. Utveckling av en app för 2018 är i full gång, och planen är att denna ska bli nedladdningsbar innan jul. Vi går ut med ett meddelande när den är klar, men under tiden föreslår vi att ni raderar den gamla appen från era mobiler och plattor.
Publicerad 3 november 2017 kl 15:35
Biljettsläpp inför 2018 Nu är datum för släpp av biljetter till Sweden Rock Festival 2018 spikat till fredagen den 24 november kl. 09:00! Innan dess kommer vi förstås att släppa ett antal band till. Det blir både gammalt och nytt, storslaget och småskaligt, från klassisk rock till riktigt hård metal. Så håll utkik här på sajten och i sociala medier!
Publicerad 27 oktober 2017 kl 09:44
Heavy Load återförenas och spelar på Sweden Rock Festival 2018 Sveriges första heavy metalband, Heavy Load, återförenas och självklart spelar dom på Sweden Rock Festival i sommar! Konserten blir bandets första i Sverige sedan 1985! Heavy Load bildades vintern 1974-1975 och anses allmänt ha startat den första vågen av svensk heavy metal med sitt debutalbum från 1978. Sedan bandets nedläggning i mitten av 80-talet har legendstatusen bara vuxit och Heavy Load är idag känt som ett av heavy metals främsta kultband. Efter åratal av påstötningar, både från oss på Sweden Rock Festival och från många andra, återförenas nu bandet lagom till 40-årsjubiléet av debutalbumet. Heavy Load kommer att spela på Sweden...
Publicerad 25 oktober 2017 kl 18:20
Champions of Rock Succén ''Champions of Rock'' är tillbaka, och via våra vänner på Live Nation kan du nu få 20 % rabatt på biljetter! På tolv orter landet över kommer super-trion Peter Johansson, Ola Salo och Jenna Lee-James att hylla QUEEN och deras låtar. Detta är en uppföljning av tidigare turnéer med samma namn, varav den senaste turnén slog publikrekord i flera städer. Det är med andra ord en älskad hyllningskonsert som du nu får chansen att se - till rabatterat pris! För att få ''Sweden Rock-rabatten'', använd denna länk: https://www.livenation.se/news?id=930397 (Den allra dyraste biljettkategorin (främre parkett) är tyvärr inte rabatterad.)
Publicerad 25 september 2017 kl 09:54
Sweden Rock Symphony på Sveriges Radio P4 Ikväll, fredagen den 22 september kl. 19:06, sänder Sveriges Radio P4 en hel timme från Sweden Rock Symphony Orchestra-konserten i somras!! Utöver unikt arrangerade låtar med de eminenta gästartisterna Dan McCafferty (ex-Nazareth), Tarja Turunen (ex-Nightwish), Joacim Cans (Hammerfall), John Lawton (ex-Uriah Heep), Peter Tägtgren (Pain, Hypocrisy) och Joe Lynn Turner (ex-Rainbow, Yngwie Malmsteen), får du även ta del av en intervju med dirigenten Ulf Wadenbrandt. Lyssnar du via nätet, använder du länken nedan. Tell your friends! http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/950883?programid=488
Publicerad 21 september 2017 kl 10:53
Vi förlänger succén Vi fortsätter hela veckan ut med halva priset på 2017-års motiv (det finns inte så mycket kvar) och dessutom ett snyggt nyckelband och fraktfritt på orders över 200:- Glöm ej att skriva i koden FREEFORALL för att få fraktfritt! http://swedenrock.com/butik
Publicerad 18 september 2017 kl 13:31
Vi är tillbaka! Efter en välbehövlig semester så är vi nu tillbaka på kontoret och har börjat med jobbet inför nästa års festival!
Publicerad 5 July 2017 kl 11:18
Sweden Rock-snygg i sommar? Nu har vi lagt in en hel del av årets merchandise i webshoppen, så om du av någon anledning inte hann köpa något under festivalen så har du chansen nu. Alla ordrar är dessutom fraktfria fram till den 6 juli! Gå in och lägg din beställning på http://www.swedenrock.com/butik och sen använder du koden Frifrakt17 när du betalar! Hur enkelt som helst.
Publicerad 28 June 2017 kl 11:12
Sugen på att vinna en signerad gitarr? Vi har rensat vårt lager av signerade gitarrer och tänkte att vi skulle tävla ut några av dem nu under sommaren. Följande gitarrer finns att vinna: Epiphone signerad av DARE, Epiphone signerad av CARCASS, Epiphone signerad av THRESHOLD, Jackson signerad av WITHIN TEMPTATION och en Jackson signerad av URIAH HEEP. Klicka här och svara på frågan så har du chansen att bli en av de lyckliga vinnarna. Tävlingen ligger ute till den 14 augusti!
Publicerad 27 June 2017 kl 14:21
Uppdaterat bildgalleri! Nu har vi uppdaterat vårt bildgalleri med lite bilder från årets festival. Du hittar dem här!
Publicerad 13 June 2017 kl 14:57
Sweden Rock i SVT! Har du redan Sweden Rock-abstinens? Då tycker vi att du ska krypa upp i soffan och kolla in SVTs nästan två timmar långa program från årets festival. Du hittar det på SVT Play Och inte nog med det! I kväll, på bästa sändningstid kl. 20:00, så visar SVT 1 ett nedklippt entimmesprogram under namnet ''Svenska Folkfester''. Missa inte det!
Publicerad 12 June 2017 kl 15:40
Stort tack för i år! Vi vill passa på att tacka alla våra underbara besökare och personal för att ni gjorde detta till en helt fantastisk festival! Hoppas att vi ses igen den 6-9 juni 2018!
Publicerad 13 June 2017 kl 12:56
Idag kan ni se följande band streamade live från Sweden Rock Festival: 13.30: Rockklassiker Allstars 14.30: King's X 16.30: Bob Wayne & The Outlaw Carnies 19.45: The Brandos 23.15: Thyrfing https://swedenrock.live/
Publicerad 9 June 2017 kl 09:34
Nu kör vi! Då var Sweden Rock Festival 2017 igång och vackert väder har vi med såklart!
Publicerad 7 June 2017 kl 15:12
Kom i tid, och lämna paraplyet Tänk på att ta gott om tid på er - och kom i tid till festivalområdet, speciellt på kvällarna! Det är mycket folk på festivalen, och årets extra säkerhetsåtgärder kan göra att det ev. tar lite längre tid att komma in. Så vill du inte missa något du gillar, gäller det att vara ute i god tid! Vi får också frågor om hur det är med paraplyer, men dessa får inte tas med in på festivalområdet. Satsa på regnkläder istället!
Publicerad 7 June 2017 kl 14:03
Slutsålt igen! Så här, några timmar innan festivalen öppnar, kan vi än en gång konstatera att vi nu sålt slut alla våra biljetter! Stort tack till världens bästa publik. Ni gjorde det igen. Ej uthämtade biljetter säljes i kassan vid biljettombytet!
Publicerad 7 June 2017 kl 13:53
Frågor om biljetter Om du inte hittar din biljett, eller om du har andra frågor om biljetter, vänligen vänd dig till vår samarbetspartner Tickster på tel: 0771-477070 eller mail: support@tickster.com
Publicerad 5 June 2017 kl 16:16
Kommer du till Sweden Rock med bil? Då är sannolikheten stor att du kommer via väg E22. När du ska svänga av E22:an mot Norje så finns det två avfarter att välja mellan. Båda fungerar förstås, men här ser du vilken som är närmast, beroende på vilket håll du kommer ifrån. Varmt välkommen hit - och du: se till att köra försiktigt!
Publicerad 4 June 2017 kl 14:33
Livestreaming från festivalen Har du inte möjlighet att komma till Sweden Rock i år? Då kan du - för andra året i rad - ändå få en liten smak av festivalen genom våra livesändningar! I år kommer vi att livesända alla spelningar från Rockklassikertältet, samt även ett fåtal från Sweden Stage. Du hittar portalen till alla våra sändningar här: https://swedenrock.live
Publicerad 2 June 2017 kl 20:49
Dags att uppdatera version på appen! Nu finns det en ny uppdatering av Sweden Rock-appen! Missa inte att uppdatera så att du får tillgång till alla funktioner, lagom till att festivalen snart drar igång!
Publicerad 1 June 2017 kl 15:14
Sweden Rock-band får spela på Rock Stage Malmö Vi gillar ny rockmusik! Utöver det snart 12-åriga projektet NEMIS (New Music in Sweden) som - som vanligt kommer med åtta nya rockakter - återkommer även ''Rock Stage Malmö'' till Sweden Rock. Rock Stage Malmö kommer precis som förra året att utse två av årets Nemis-band och ett band från bandtävlingen som får chansen att även spela på Malmöfestivalens i mitten av augusti! Bra, eller hur?
Publicerad 29 May 2017 kl 16:45
Sveriges Radio på Sweden Rock För femtonde året i rad (!) kommer Sveriges Radio till Sweden Rock för att spela in konserter samt sända live. I livesändningarna kommer ni bl.a. att få träffa medlemmarna i Scorpions, InFlames, Rival Sons och Heavy Tiger - och så rocklegenderna Biff Byford och Joe Perry. Sändningstiderna ser i år ut så här: TORSDAG: kl 10.03-13.00 P4 Skaraborg med Torbjörn & Christopher kl 15.06-17.30 P4 Blekinge med Per Dahlberg & Mikkey Dee kl 17.35-19.00 Kvällspasset i P4 med Susanne Fatah och Lena Frisk FREDAG: kl 17.30-19.00 Fredag i P4 med Kalle Lind och Susanna Dzamic kl 19.03-20.00 P4 Live Special med...
Publicerad 28 May 2017 kl 11:28
SM i Luftgitarr tillbaka på Sweden Rock SM i Luftgitarr har varit en folkkär tävling ända sedan 1983, då allt startade på Studion i Stockholm. Och nu är det dags igen! Under de närmaste veckorna går ett antal deltävlingar av stapeln runt om i landet, och precis som förra året blir det final på Sweden Rock Festival! Vill du vara med och tävla? Det finns två sätt att delta i Luftgitarr-SM. Antingen deltar du i någon av de deltävlingar som sker i en rad städer inom de närmaste veckorna: Stockholm, Södertälje, Kungälv, Knivsta, Trollhättan, Vetlanda, Skellefteå och Varberg är bekräftade och fler tillkommer inom kort. Exakta datum och...
Publicerad 25 May 2017 kl 10:21
Dare spelar på Sweden Rock Festival Det brittiska melodiska rockbandet Dare är nu klart för årets Sweden Rock Festival. Dare ersätter Kansas, som nyligen meddelade att de ställer in hela sin Europaturné. Dare, med den forne Thin Lizzy-medlemmen Darren Wharton som sångare och frontman, gjorde stor succé på 2015 års festival och vi är tacksamma över att de nu kan ställa upp med så pass kort varsel. Rival Sons kommer att spela på Kansas speltid på Festival Stage på lördagen och Dare går in på Rival Sons speltid på Rock Stage samma dag. Spelschemat är uppdaterat!
Publicerad 24 May 2017 kl 12:01
Klara signeringar så här långt! ONSDAG: Helix - 18:00-18:45 Black Ingvars - 20:30-21:15 TORSDAG: Stacie Collins - 13:00-13:45 Great King Rat - 14:00-14:45 Steel Panther -15:00-15:45 Alter Bridge - 16:00-16:45 Hardline - 17:30-18:15 Iced Earth - 18:30-19:15 FREDAG: King's X - 16:30-17:15 The Dead Daisies - 17:30-18:15 Gotthard - 18:30-19:15 LÖRDAG: Amorphis - 14:30-15:15 Rhapsody - 15:30-16:15 Treat - 19:15-20:00
Publicerad 23 May 2017 kl 13:19
Bara ett fåtal av endagsbiljetter kvar 22 dagar tills vi slår upp portarna och efter en titt i systemet ser vi att det nu bara finns ett fåtal kvar även när det gäller endagsbiljetter för torsdag, fredag och lördag! Med andra ord är vi verkligen inne på slutspurten, och vill du inte missa årets festival är det hög tid att agera! Vi ser fram emot att snart välkomna er till den 26:e festivalen i ordningen! Biljetter
Publicerad 16 May 2017 kl 10:03
Årets medverkande i Rockklassiker Allstars klara! Att Rockklassikers Allstarband fyller Rockklassikertältet till brädden och levererar partyhårdrock med inbjudna gäster har blivit en fin tradition på Sweden Rock Festival. Nu är årets band och gästartister klara och som vanligt kommer ett flertal framstående musiker att vara med. Rockklassiker Allstars består i år av Ian Haugland (trummor, Europe), Mic Michaeli (keyboards, Europe), Pontus Norgren (gitarr, Hammerfall, Great King Rat), Bosse Lindmark (sång, Dalton), Kebbe Lindmark (bas, (f.d. Coldspell & Dalton) och Rob Marcello (Danger Danger). Årets gäster blir Nicke Borg (sång och gitarr, Backyard Babies), Meja (sång, soloartist), Nina Söderquist (sång, Champions Of Rock) samt Christian ''Kicken'' Lundqvist (trummor,...
Publicerad 15 May 2017 kl 17:34
Kansas ställer in Kansas har tyvärr meddelat oss att de ställer in hela sin 22 konserter långa Europaturné i sommar, inklusive det planerade framträdandet på Sweden Rock Festival. Den officiella anledningen är oro över att åka till Europa på grund av en mycket allmänt formulerad säkerhetsrekommendation som det amerikanska utrikesdepartementet la upp på sin hemsida den 1 maj. Bandets eget pressmeddelande lyder enligt följande: ''KANSAS regretfully announces the cancellation of its 2017 European Tour. The cancellation is based on safety and security warnings issued by the United States government and various U.S. law enforcement agencies concerning Americans traveling in Europe this summer. KANSAS is...
Publicerad 12 May 2017 kl 18:55
Festivalen från ovan En av nyheterna på årets festival blir den nya läktaren, Color Splash Lounge, som placeras mellan Rock Stage och Festival Stage, lite till öster intill matförsäljarna. På läktaren kommer du att kunna njuta av festivalen från allra bästa plats!
Publicerad 11 May 2017 kl 15:45
VIP-biljetter också slut Nu är även årets 4-dagars VIP-biljetter helt slutsålda. Det innebär att följande biljettkategorier inte längre finns tillgängliga: 4-dagars ordinarie, 4-dagars VIP, 1-dags för onsdag, parkering 1 eller parkering 2.
Publicerad 8 May 2017 kl 18:19
Sista chansen att uppleva alla fyra festivaldagarna! Både ordinarie 4-dagars och 1-dagsbiljetter till onsdagen är slut, och nu finns det bara ett fåtal 4-dagars VIP-biljetter kvar! Så om du vill gå alla fyra festivaldagarna och inte missa onsdagen, är det läge att slå till direkt! Med en VIP-biljett får du en unik luvtröja och lite annat smått och gott, du kan utnyttja VIP-entrén och du har tillgång till VIP-området. Biljetter: www.swedenrock.com
Publicerad 4 May 2017 kl 12:18
Speltiden för Phil Campbell and the Bastard Sons P.g.a. restiderna för Phil Campbell and the Bastard Sons har vi fått göra en liten förändring i schemat. Men det handlar bara om en kvarts förskjutning av bandets egna speltid, vilket innebär att starttiden nu blir 12:15 (istället för 12:00) på torsdagen den 8 juni.
Publicerad 26 April 2017 kl 13:57
Det går fort - onsdagsbiljetten är redan slutsåld! Det innebär att följande biljettkategorier nu är helt slut: 4-dagars ordinarie, endags för onsdag, parkering 1 och parkering 2. Av 3-dagars- samt 4-dagars VIP-biljetter finns det fortfarande ett fåtal kvar. 1-dags till torsdag, fredag och lördag finns det fortfarande gott om.
Publicerad 25 April 2017 kl 15:27
Fler biljettkategorier börjar ta slut Det har varit ett högt tryck på biljettförsäljningen under helgen, och vi är nu nere på bara ett fåtal kvar av både 3-dagars- och onsdagsbiljetter, liksom av 4-dagars VIP-biljetter. Ordinarie 4-dagars och båda våra parkeringsplatser är sedan ett tag tillbaka helt slutsålda.
Publicerad 24 April 2017 kl 08:55
Rockmarket på Sweden Rock i sommar Butiken Rockmarket är en av nyheterna på årets festival. I ett tält i anslutning till biljettombytet kommer Rockmarket att erbjuda allsköns produkter som gör din festivalupplevelse ännu bättre! Fullt matutbud, drycker, receptfria läkemedel och solskyddscremer är bara en bråkdel av sortimentet. De kommer även att erbjuda campingprodukter, i form av tält, luftmadrasser, filtar, campingstolar m.m. Det fulla utbudet hittar du på www.rockmarket.se
Publicerad 20 April 2017 kl 15:41
Spelschemat upplagt! Det fullständiga spelschemat för Sweden Rock Festival 2017 är nu upplagt på: http://www.swedenrock.com/festival/artister/spelschema-2017 Vi har gjort vårt bästa för att undvika att band i likartade genrer ska spela samtidigt, men artisternas turnéscheman, flygtider och andra faktorer har i vanlig ordning gjort att ett par krockar inte har gått att undvika. Vi hoppas att ni kan ha överseende med detta. Observera också att alla tider anges med reservation för eventuella ändringar. Spelschemat är även uppdaterat i Sweden Rocks app, men det kommer tyvärr att ta ett par dagar innan uppdateringen slår igenom på Google Play och AppStore. Så håll utkik efter uppdateringen,...
Publicerad 30 March 2017 kl 10:23
2017 års line-up och speldagar klara Genom att välkomna RIVAL SONS, EDGUY, THUNDER, THE HAUNTED, TREAT, NIFELHEIM, HEAVY TIGER och ROCKKLASSIKER ALL-STARS till Sweden Rock Festival 2017, så är nu årets line-up komplett. Även listan över speldagar är färdigställd. Den kan du kolla in här: Klara speldagar
Publicerad 28 March 2017 kl 09:19
Ny whisky med amerikansk karaktär Låt oss presentera: Sweden Rock 17 Single Malt Bourbon Cask. Tillsammans med Mackmyra, Sveriges första och största whiskydestilleri, har vi inför sommarens festival tagit fram en unik whisky i en begränsad upplaga på 5000 exemplar. Att drycken bär tydliga karaktärsdrag av amerikansk whisky är ingen slump. Det finns helt enkelt vissa länder som på olika sätt haft extra betydelse för rockens historia och utveckling. USA är ett av dessa länder och därför har vi låtit Sweden Rock 17 Single Malt Bourbon Cask få tydliga drag av just amerikansk whisky. Mjuka vaniljaromer och päronkola från lagringen på 1st Fill Bourbonfat från 2008...
Publicerad 24 March 2017 kl 07:42
 Sweden Rock Symphony Orchestra Nästa programpunkt att presenteras till årets festival är inget vanligt band utan ett riktigt mastodontprojekt! Sweden Rock Symphony Orchestra är en stor symfoniorkester med 48 musiker och kör som tillsammans med band och särskilt inbjudna gäster kommer att framföra nyarrangerade, välkända hårdrockslåtar för symfoniorkester som du aldrig har hört dem förut! Orkestern heter till vardags Sweden Symphony Orchestra och är en av Sveriges främsta privata orkestrar. Orkestern har skapats av dess dirigent Ulf Wadenbrandt och spelat i alla stora konserthus runt om i Sverige som Berwaldhallen och Göteborgs Konserthus, samt på TV4:s nyårsfirande, Rhapsody In Rocks 25-årsjublieumsturné med mera. Som professionell...
Publicerad 23 March 2017 kl 10:54
Emma Varg vinnare av årets Wild Card Vi är glada att kunna avslöja att Emma Varg och hennes eminenta band har utsetts till årets Wild Card i bandtävlingen! Emma Varg levererar slagkraftiga låtar, med en av de starkaste och bästa rösterna inom svensk rockmusik idag. Liveshowen är högenergisk och baserad på en hård rockattityd. Grattis - och välkomna till Sweden Rock i sommar!
Publicerad 14 March 2017 kl 12:15
Nu är vår nya app ute! Nu finns den nya Sweden Rock-appen klar för Apple och Android! Så gå in, ladda ner och börja favoritmarkera de band du inte vill missa under årets festival! Vi kommer att fortsätta att utveckla appen under våren med en del nya och användbara funktioner - så håll utkik efter uppdateringar! Om du redan hittat och laddat ner den nya appen, tänk på att göra en uppdatering så att du får senaste/rätt version.
Publicerad 2 March 2017 kl 16:27
IDAG PRESENTERAR VI: Exklusiv europaspelning med RATT , episka ICED EARTH från Florida, superaktuella MUSTASCH , världsunik återförening med mytomspunna GREAT KING RAT , kanadensiska kultbandet VOIVOD samt ett av Sveriges hårdaste 70-talsband, MOTVIND ! Efter utannonseringen av Nemis-banden igår är därmed totalt 70 band klara, vilket innebär att vi har tio kvar att avslöja. Hög tid att köpa din biljett nu!
Publicerad 2 March 2017 kl 09:10
Årets NEMIS-band är klara! Sweden Rock välkomnar följande Nemis-band till 2017 års festival: SKELETON BIRTH, DEAD SLEEP, LEADING LIGHT, SVARTANATT, NOCEAN, VA ROCKS, VEONITY och KNOGJÄRN. Nemis står för New Music In Sweden, och är ett mångårigt samarbete mellan Studiefrämjandet och bl.a. Sweden Rock i syfte att lyfta fram oetablerade band och artister på landets bästa scener. Torsdagen den 8 juni arrangeras Nemis på Rockklassikerscenen på Sweden Rock Festival, och då får alltså åtta band chansen att visa upp sig för festivalpubliken. Det är tolfte året i rad som Sweden Rock viker åtta speltider åt några av Sveriges mest lovande band. Akterna representerar ny hårdrock...
Publicerad 1 March 2017 kl 10:21
YTTERLIGARE ÅTTA AKTER KLARA! LITTLE STEVEN AND THE DISCIPLES OF SOUL, STEEL PANTHER, SAXON, APOCALYPTICA, CARCASS, COHEED AND CAMBRIA, HARDLINE och CORRODED är nu klara för Sweden Rock Festival 2017! Detta betyder att totalt 56 band nu är klara för sommarens festival, och att vi har 24 band kvar att avslöja.
Publicerad 16 February 2017 kl 10:57
4-dagarsbiljetter nästan slut Nu är vi inne på sluttampen när det gäller ordinarie 4-dagarsbiljetter, och de kommer att ta helt slut inom kort. Dessutom så är Parkering 1 nästan fullbokad. (Den parkering som ligger närmast festivalområdet på andra sidan vägen.) Så om du vill uppleva alla festivaldagarna - skynda på och säkra upp din festival- och parkeringsbiljett här: BILJETTER
Publicerad 13 February 2017 kl 09:19
Årets bandtävling avgjord! Då var årets bandtävling avgjord och de tre första banden kommer att få spela på Sweden Rock Festival i sommar. Så ett extra stort grattis till: THE UNGUIDED , SUPRALUNAR och STACIE COLLINS som knep de tre första platserna! Vi återkommer med mer information om vårt Wild Card lite senare. Ett stort tack till alla band som ställde upp i årets tävling. Vi har aldrig haft så hög kvalité tidigare! Ställningen i finalomröstningen med antal röster: 1. The Unguided - Sweden 10324 2. Supralunar - Sweden 9937 3. Stacie Collins - USA 8904 4. Countless Goodbyes - Finland 8801 5. Subliminal...
Publicerad 8 February 2017 kl 15:18
FINALEN I ÅRETS BANDTÄVLING HAR STARTAT Rösta på din favorit. De tre banden med flest röster får spela på Sweden Rock Festival i sommar! Du kan rösta 2 gånger per IP-adress varje dag fram till den 8 februari kl 15.00! http://swedenrock.com/festival/artister/bandtavling-2017
Publicerad 1 February 2017 kl 09:27
1-dagsbiljetterna släppta! Goda nyheter! Det är rykande åtgång på biljetter inför sommarens festival, och nu släpper vi även 1-dagsbiljetterna! Så nu kan du som bara har möjlighet att uppleva en av festivaldagarna säkra upp din biljett också! http://swedenrock.com/festival/biljetter
Publicerad 31 January 2017 kl 09:24
25 band till final i årets bandtävling Drygt 900 band anmälde sig till årets tävling och av dessa tog vi ut 135 till den första omgången. De 25 band som fick flest röster har nu gått vidare till finalen som drar igång den 1 februari kl 09.00. De 3 band som då får flest röster får spela på Sweden Rock Festival 2017. Förutom de tre vinnarna så kommer vi även att ta ut ett ''Wild Card'' från dessa 25 band. Vi återkommer med mer information om Wild Cardet senare i vinter/vår. Följande band är klara för final: 3rd Machine (The Netherlands), Astrakhan (Sweden), Black Magic Fools (Sweden), Cadaveria...
Publicerad 27 January 2017 kl 21:06
4-dagarsbiljetterna nere på fåtal kvar Gött att det är fredag, eller hur? Dessutom är vi extra glada över att kunna berätta att biljetterna till Sweden Rock Festival 2017 säljer på superbra! Det finns nu bara ett fåtal 4-dagarsbiljetter kvar, och baserat på tidigare års försäljningssiffror uppskattar vi att de räcker max någon vecka till. Så om du vill uppleva alla fyra dagarna på sommarens bästa festival, så är det dags att köpa biljett nu! 4-dagarsbiljetterna gäller 7-8-9-10 juni. Säkra upp din biljett här: www.swedenrock.com/festival/biljetter
Publicerad 27 January 2017 kl 10:05
YTTERLIGARE 19 AKTER KLARA! ALTER BRIDGE, PRIMUS, MINISTRY, IAN HUNTER AND THE RANT BAND, KIX, KING'S X, AMORPHIS, FATES WARNING, SATOR, PHIL CAMPBELL & THE BASTARD SONS, ELECTRIC BOYS, MERCILESS, THE BRANDOS, BLACK INGVARS, ROB TOGNONI, GRAND MAGUS, THYRFING, LIONHEART och A TRIBUTE TO LED ZEPPELIN är nu klara för Sweden Rock Festival 2017! Igår berättade vi dessutom om att HELIX ersätter Y&T. Detta betyder att totalt 45 band nu är klara för sommarens festival, och att vi har 35 band/artister kvar att avslöja.
Publicerad 25 January 2017 kl 13:11
HELIX ERSÄTTER Y&T Tyvärr måste vi meddela att Y&T har ställt in sin spelning på Sweden Rock Festival i sommar. Ersättare på onsdagen blir kanadensiska HELIX. Med ''Rock you'' från Helix fjärde album ''Walkin' the razor's edge'' (1984) fick bandet en hit som gjorde dem till favoriter inte minst bland svenska hårdrockare. Nästa album ''Long way to heaven'' (1985) blev också en svensk listetta. Efter denna storhetstid har Helix utstått många motgångar men levererar musikaliskt ännu i vår tid på album som ''Vagabond bones'' (2009) och ''Bastard of the blues'' (2014). För att inte tala om på scenen, ett element som gjort för bandets...
Publicerad 24 January 2017 kl 09:46
Sweden Rock Festival blev "Årets arrangemang" Onsdagen den 18 januari fick vår kollega Martin ta emot priset ''Live-apan'', eftersom Sweden Live hade utsett Sweden Rock Festival till ''Årets arrangemang''. Priset delades ut av Dregen och Robert från Backyard Babies/The Hellacopters på en gala i Linköping. Vi är förstås grymt glada! Juryns motivering: Festivalen har i sin nisch blivit en av de ledande i Europa. En gång om året riktas rockvärldens blickar mot Blekinge, och vi har blivit vana vid att rekord efter rekord slås. Snart sagt alla världsnamn inom rock och hårdrock har spelat på detta extremt välskötta arrangemang. Sweden Rock Festival belönas med LiveApan för 'Årets...
Publicerad 18 January 2017 kl 21:23
Bandtävling 2017! Årets bandtävling är igång! Totalt är 134 band utvalda till den första röstningsomgången. Så nu är det bara att gå in på vår sajt för att kolla listan, lyssna och rösta på DINA favoritband. Det går att rösta två gånger per dag från samma IP-adress och på max fem band åt gången. Denna första röstningsomgång avslutas den 27 januari kl. 17.00. De 25 band som vid den tidpunkten har flest röster går sedan vidare till en avslutande finalomröstning! I slutändan blir det fyra band som får spela på Sweden Rock Festival 2017! Här hittar du röstningssidan: http://www.swedenrock.com/festival/artister/bandtavling-2017
Publicerad 17 January 2017 kl 21:05
Kontoret öppet igen! Efter lite ledighet är vi tillbaka på kontoret och nu lägger vi såklart in högsta växeln inför sommarens festival. Vi får mycket frågor om när vi släpper fler band, och även om vi inte har något exakt datum så lovar vi att det kommer under januari månad. Så håll ögonen öppna!
Publicerad 23 December 2016 kl 07:40
Ny app på G! Det kan vara bra att veta att vår befintliga Sweden Rock-app stängs ner nu till årsskiftet. Men misströsta inte. En ny och fräsch app kommer att lanseras i mitten av februari.
Publicerad 21 December 2016 kl 12:01
NEMIS främjar ny musik i Sverige För tolfte året i rad kommer NEMIS - New Music In Sweden - att vara en del av Sweden Rock Festival 2017. Nemis är Studiefrämjandets livescen för dig som kommit lite längre i musikkarriären. Kanske har du och din grupp släppt egen musik och fått några fina recensioner och gjort flera framgångsrika gig i dina hemtrakter. Då kan det vara dags att visa upp sig i lite proffsigare sammanhang. Studiefrämjandet arrangerar Nemis på landets bästa klubbar och festivaler, varav alltså Sweden Rock Festival är en av dem. - Nemis bidrar till att nya svenska hårdrocksband föds, får en chans att utveckla...
Publicerad 20 December 2016 kl 11:26
Pendelbussar 2017 Även 2017 blir det bussbolaget Swebus som ansvarar för och pendlarbussarna mellan festivalområdet och närliggande orter. Det mesta blir med andra ord sig likt från förra året när det gäller bussarna, men för dig som stannar alla festivaldagarna kan det vara bra att veta att det nu går att köpa ett buss-åk-armband istället för enstaka biljetter. Mer information här!
Publicerad 20 December 2016 kl 09:41
Ytterligare 15 band klara SCORPIONS, KANSAS, WARLOCK, WINTERSUN, WISHBONE ASH, GRAVE DIGGER, THE DEAD DAISIES, PRIMAL FEAR, LUCIFER'S FRIEND, MYRKUR, PICTURE, ARTCH, ART NATION, LOST SOCIETY och BOB WAYNE & THE OUTLAW CARNIES. Därmed är 26 av totalt 80 akter klara för Sweden Rock Festival 2017. Resterande 54 band tillkommer under vintern/våren.
Publicerad 15 December 2016 kl 08:23
Auktionerna avslutade! Auktionerna av de signerade elgitarrerna är nu avslutade. Stort tack till alla er som varit med och budat, till er som sms:at in bidrag, och till er som spridit värme genom glada tillrop och uppmuntran. Ni bekräftar det som vi redan visste; att hårdrocksfamiljen är en gemenskap med stort hjärta! Tack också till våra generösa samarbetspartners Gibson, Fender och Tradera! Nu skyndar vi oss att packa och skicka alla gitarrer, så att de når sina nya ägare runt om i Sverige innan jul. Totalt inbringade auktionerna 123 355 kr, fantastiskt! Denna summa går oavkortat går till UNHCR, som på uppdrag av...
Publicerad 12 December 2016 kl 10:48
Stöd Sweden Rocks insamling till UNHCR! Nu sprider vi gemenskapen vidare! Vi har låtit Judas Priest, Twisted Sister, Slash, Ace Frehley, Sabaton, The Hellacopters, Shinedown, Dave Mustaine och Blackberry Smoke signera elgitarrer, och dessa auktionerar vi nu ut! Intäkterna går direkt till Sverige för UNHCRs arbete. Vill du vara med och bidra? Lägg ett bud på en gitarr, eller sms:a SRF till 72980, så skänker du 100 kr. Klicka här för att gå till auktionerna!
Publicerad 30 November 2016 kl 15:09
Sweden Rock och Sverige för UNHCR i samarbete Kärleken till hårdrock förenar människor tvärs över landsgränser. På Sweden Rock Festival samlas varje år folk från femtio länder för att tillsammans njuta av rock, umgänge och god stämning - för att uppleva en känsla av stark gemenskap. Under 2016-2017 kommer Sweden Rock att stödja Sverige för UNHCR. Valet av samarbetspartner var enkelt. Just nu är det fler människor på flykt runt om i världen än någonsin tidigare. På uppdrag av FN leder UNHCR arbetet med att skydda dessa människor undan krig och förföljelse. UNHCR delar ut nödhjälp, kämpar för deras mänskliga rättigheter och ger människor på flykt en bättre framtid....
Publicerad 29 November 2016 kl 12:05
Limiterade biljetterna slut! De limiterade biljetterna är nu slut - fortare än någonsin! Därför släpper vi nu upp de ordinarie biljetterna.
Publicerad 24 November 2016 kl 15:58
Biljetter och fler band klara Nu är biljetterna till Sweden Rock Festival 2017 äntligen släppta! Dessutom kan vi idag med stolthet presentera tio klara akter: IN FLAMES, RUNNING WILD, CLUTCH, GOTTHARD, VENOM, RHAPSODY, BLACK STAR RIDERS, CANDLEMASS, METAL CHURCH och Y&T. Klara speldagar så här långt: Black Star Riders och Y&T ons 7 juni, Aerosmith tors 8 juni, Running Wild fre 9 juni, In Flames, Venom och Rhapsody lör 10 juni. Övriga speldagar annonseras på hemsidan efter hand.
Publicerad 23 November 2016 kl 10:40
Live Nation förvärvar majoritetspost i Sweden Rock Nu står det klart att Live Nation Sweden AB förvärvar en majoritetspost i Sweden Rock Festival AB. Genom affären breddar Live Nation sig inom festivalsegmentet och Sweden Rock får med en stark internationell ägare möjligheter att flytta fram sina positioner ytterligare. Sedan en tid har Live Nation Sweden AB och Sweden Rock Festival AB diskuterat formerna för ett eventuellt samarbete, och nu står det klart att Live Nation förvärvar en majoritetsandel av aktierna i Sweden Rock Festival AB. ''Vi är väldigt glada över att det här avtalet kommit till stånd'', säger Mats Natvig, VD för Sweden Rock Festival AB. ''Vi har...
Publicerad 22 November 2016 kl 08:54
AEROSMITH KLARA FÖR SWEDEN ROCK! Nedräkningen inför nästa års festival har börjat, och idag kan vi stolt avslöja att AEROSMITH gör sin enda - och sista - Sverigespelning på Sweden Rock Festival 2017 (torsdagen den 8 juni). Du kommer väl och hjälper till att ge dom ett värdigt farväl? Läs mer Biljetter och fler band släpps den 24 november!
Publicerad 14 November 2016 kl 11:44
Vill du och ditt band spela på Sweden Rock 2017? Nu drar vi igång den årliga bandtävlingen, där totalt fyra band kommer att vinna en spelning på Sweden Rock Festival 2017. Klicka här för mer information och för att anmäla er!
Publicerad 26 October 2016 kl 13:51
När släpper vi biljetterna? Intresset för 2017 års festival verkar vara jättestort, och just nu får vi väldigt många frågor om när det blir band- och biljettsläpp. Tidpunkten för detta beror på när vi får in skriftliga bekräftelser från vissa akter, samt när vi får tillåtelse att utannonsera dem. Som det ser ut nu, hoppas vi kunna släppa både biljetter och de första banden runt månadsskiftet november/december. Exakt datum meddelar vi om så fort det är fastställt. Så: Håll ut ett litet tag till! Vi jobbar på allt vad vi kan, vi lovar - och vi längtar vi också!
Publicerad 14 October 2016 kl 09:44
Tack till alla som svarade på vår enkät För att få en ännu djupare och mer detaljerad förståelse för våra festivalbesökares musiksmak genomförde vi nyligen en kort undersökning. Enkäten är nu stängd och resultatet håller på att analyseras. Tack till alla som deltog! Förhoppningsvis kommer svaren att ge oss nyttiga insikter - och därmed möjlighet att skapa en ännu bättre festival framöver.
Publicerad 16 September 2016 kl 10:23
Nu har vi öppet igen! Sweden Rock Office är fulltaligt igen, batterierna är laddade och nu kör vi järnet inför 2017! Nästa års datum blir 7-10 juni! Men först, låt oss ta ett par minuter och minnas 2016 års festival. Klicka här och se en video från i somras!
Publicerad 24 August 2016 kl 11:01
Nu stänger vi kontoret! Den 7 juli stänger vi kontoret för lite välbehövlig semesterledighet. Behöver du få tag på oss under sommaren så skicka ett mail till info@swedenrock.com. (Hoppas att du har överseende med att det kan ta några dagar att få svar. Vi kollar mailen sporadiskt, mellan grillning och dopp i havet.) Vad det gäller Sweden Rock Shop så kommer den att vara igång hela sommaren men räkna med några dagars längre leveranstid. Vi är tillbaka på kontoret igen den 22 augusti - då hörs och ses vi. Tack för ännu ett succéår och ha en underbar sommar!
Publicerad 4 July 2016 kl 14:04
Massor med bilder från årets festival! Nu finns det massor med bilder från årets festival uppe. Stort tack till våra fantastiska festivalfotografer: Josefin Larsson, Christian Andersson, Carl Anders Olsson, Maria Johansson och Stefan Johansson! Klicka här och kolla!
Publicerad 15 June 2016 kl 12:39
Hittegods Om du har tappat bort något på festivalen, ring 114 14 och begär att få prata med Polisen i Karlshamn. Det är nämligen där allt hittegods hamnar.
Publicerad 12 June 2016 kl 12:10
Slutsålt igen! Årets festival går in på sin andra dag och vi kan nu meddela att även Sweden Rock Festival 2016 är slutsåld. Vi vill passa på att tacka vår underbara publik och alla de som arbetar och sliter på festivalområdet. Ni är bäst! Utan er, ingen festival! Nu ska vi jobba vidare och göra de återstående dagarna till de bästa någonsin och ikväll har vi storbesök på Festival Stage, Queen + Adam Lambert!
Publicerad 9 June 2016 kl 12:07
Snart går de på sin 25:e festival En stor andel av våra gäster återvänder hit år efter år. Vi har pratat med fyra personer som har varit på alla 24 genomförda festivaler och tagit del av deras tycke och tänk om allting mellan ris, ros och gemenskap. Om bara någon dag drar Sweden Rock Festival igång. I år fyller festivalen 25 år. Förvisso inte i sin nuvarande form då den första festivalen i Norje skedde först 1998. Men räknar man från fröet som såddes på Sommarfestivalen i Olofström 1992 till det som idag är en av världens mest välrenommerade rockfestivaler är man uppe i 25 år. Ett kvarts...
Publicerad 6 June 2016 kl 13:27
Sista chansen! Efter ett helt år av förberedelser får vi snart äntligen öppna portarna, välkomna er och dra igång bästa festivalen! Som vi längtar! Nu är också sista chansen att köpa biljett! Det finns ett litet antal kvar av 3-dagars (tors + fre + lör) och 1-dags för tors respektive fre. Passa på nu, för du vill väl inte missa festen? http://www.swedenrock.com/festival/biljetter
Publicerad 4 June 2016 kl 16:33
Uppdaterat signeringsschema! Nu är även Megadeth och Death DTA m.fl. klara för signering på årets festival. Klicka här för hela schemat!
Publicerad 2 June 2016 kl 21:22
Leif Sundin sjunger med Michael Schenker! En fjärde sångare klar för Michael Schenker Fest! Sedan tidigare är det bekräftat att de tre före detta MSG-vokalisterna Gary Barden, Graham Bonnet och Robin McAuley kommer att stå på scenen när Michael Schenker firar hela sin karriär under namnet Michael Schenker Fest. Nu är det dessutom klart att en fjärde före detta bandkollega till Schenker kommer att medverka, nämligen svenske Leif Sundin! Leif sjöng i MSG under delar av 90-talet och har även hörts i bland annat Great King Rat och tillsammans med Brian Robertson och John Norum. I dagsläget jobbar han på ett nytt bandprojekt. Michael Schenker Fest-konserten på...
Publicerad 28 May 2016 kl 17:33
Även 1-dagsbiljetten till lördagen slutsåld Nu är även 1-dagsbiljetten till lördagen slutsåld. Det finns fortfarande ett fåtal 3-dagsbiljetter kvar samt 1-dags till torsdagen och fredagen. Biljetter köper du här
Publicerad 27 May 2016 kl 13:29
Signeringsschemat uppe Nu ligger årets signeringsschema uppe här . Alla artister är ännu inte klara, så schemat kommer att uppdateras efterhand. Idag är det bara 12 dagar tills festivalen drar igång! Det finns fortfarande ett fåtal biljetter kvar!
Publicerad 25 May 2016 kl 07:10
Vinn Meet & Greet med L.A. Guns! Vill du träffa L.A. Guns? Fyll då i uppgifterna och svara på frågan här . Vi kommer att dra totalt 20 vinnare. Tävlingen ligger ute till 22 maj. Du måste ha biljett till festivalen för att vara med och tävla! Meet & Greet med bandet blir klockan 20.00 på torsdagen efter deras signing session.
Publicerad 19 May 2016 kl 11:03
Sweden Rock 25th Anniversary Extra Old Rum Nu kan du beställa ditt ex av Sweden Rock 25th Anniversary Extra Old Rum på Systembolaget! Som en del av firandet av den 25:e festivalen i ordningen, lanserar vi denna exklusiva rom i mycket begränsad upplaga av 1500 (numrerade) exemplar. Klicka här för att beställa Grunden är 25-årig rom från Guyana, med intensiv vanilj- och fatkaraktär från lagring på f.d. amerikanska bourbonfat. Intensiteten i den kvartssekel gamla romen har balanserats upp av kryddig, yngre rom, också från Guyana. Resultatet blir en fint balanserad rom med arom av vanilj, arrak, kaffe, demerarasocker och torkad frukt.
Publicerad 16 May 2016 kl 09:58
Får vi lov att presentera Sweden Rock 25th Anniversary Extra Old Rum? Som en del av firandet av den 25:e festivalen i ordningen lanserar vi denna exklusiva rom i mycket begränsad upplaga av 1500 numrerade exemplar. Grunden är 25-årig rom från Guyana, med intensiv vanilj- och fatkaraktär från lagring på f.d. amerikanska bourbonfat. Intensiteten i den kvartssekel gamla romen har balanserats upp av kryddig, yngre rom, också från Guyana. Resultatet blir en fint balanserad rom med arom av vanilj, arrak, kaffe, demerarasocker och torkad frukt. Bland romkonnässörer och finsmakare har Guyanas rom alltid hållits högt. Med djup karaktär, komplexitet och smakrikedom har öns romproduktion alltid fått munnar att vattnas och livsnjutare att sucka...
Publicerad 13 May 2016 kl 10:05
"Jag var aldrig en favorit hos journalisterna" Har du inte läst artikeln om Sweden Rocks grundare Ingolf Persson i senaste Sweden Rock Magazine så kan du göra det här: http://www.swedenrock.com/km/file/file/Ingolf2016.pdf
Publicerad 12 May 2016 kl 13:24
Samtliga biljetter nere på fåtal kvar! Den soliga helgen verkar verkligen ha fått många av er att längta efter Sweden Rock Festival, för nu visar statistiken att även 1-dags till torsdagen den 9 juni och fredagen den 10 juni är nere på bara ett fåtal kvar. Det innebär att biljettstatusen för Sweden Rock Festival 2016 just nu ser ut så här: 4-dagarsbiljetter är slut, VIP-biljetter är slut, 3-dagarsbiljetter finns ett fåtal kvar, onsdagsbiljetter är slut, torsdag-, fredag- och lördagsbiljetter finns ett fåtal kvar, parkering 1 är slut och parkering 2 är slut. Så om du inte vill missa sommarens bästa dagar är det verkligen hög tid att...
Publicerad 9 May 2016 kl 09:31
Ett kvartssekel av rock Om bara en dryg månad går den 25:e upplagan av Sweden Rock Festival av stapeln! Det är inte många svenska musikfestivaler som har överlevt 25 år i rad. Att just denna skulle göra det var nog också ganska otippat, då när den drog igång under namnet Sommarfestivalen i Olofström 1992. Kritiska röster hävdade att återväxten saknades, och att det bara var en tidsfråga innan både band och publik skulle bli för gamla för att åka på festivaler. Hårdrocken som genre bedömdes kort och gott att vara på väg att dö ut. Sedan 1992 har Sweden Rock Festival gått från en 1-dagsfestival,...
Publicerad 4 May 2016 kl 13:02
Demon och Eric Sardinas byter speltid. För att undvika en olycklig krock så har vi nu skiftat speltid mellan Demon och Eric Sardinas & Big Motor på lördagen. Detta innebär att Eric Sardinas spelar 19.45-20.45 och Demon mellan 23.15-00.15. Båda banden lirar i Rockklassikertältet! Idag är det bara 36 dagar kvar tills festivalen drar igång!
Publicerad 3 May 2016 kl 15:53
4-Dagars VIP-biljetter slut. Nu är även 4-dagars VIP -biljetter slut, men det finns fortfarande 3-dagars och 1-dags till torsdagen, fredagen och lördagen kvar!
Publicerad 2 May 2016 kl 12:29
Demon ersätter Robin George På grund av personliga skäl måste Robin George tyvärr ställa in sin Sweden Rock-spelning i sommar. Tråkigt förstås, men som plåster på såren kan vi berätta att det blir det brittiska bandet Demon som istället får denna speltid. Demon är ett av de stora kultbanden från New Wave of British Heavy Metal, med ett flertal uppskattade framträdanden på SRF i ryggen. Album som ''Night of the demon'' (1981), ''The unexpected guest'' (1982) och ''The plague'' (1983) är verkliga klassiker. Vart och ett på sitt eget sätt - inget Demonalbum är det andra likt. Det kan vara det rockiga, det melodiska, det...